Badania edukacyjne i raporty nt. edukacji w Internecie (wybór z lat 2020-2022)
Badania edukacyjne i raporty nt. edukacji w Internecie (2020-2022), oprac. Bernarda Śmigielska, nauczyciel bibliotekarz PBP RODN „WOM” w Częstochowie
Centralna Komisja Egzaminacyjna (CKE)
https://cke.gov.pl/wyniki-egzaminow/
Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS)
https://www.cbos.pl/PL/publikacje/publikacje.php
Wydatki rodziców na edukację dzieci w roku szkolnym 2021/2022 https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2021/K_136_21.PDF
Edukacja zdalna – doświadczenia i oceny (2021) https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2021/K_019_21.PDF
Wydatki rodziców na edukację dzieci w roku szkolnym 2020/2021 https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2020/K_136_20.PDF
Centrum Cyfrowe, fundacja
https://centrumcyfrowe.pl/czytelnia/?filtr=publikacje
Kultura w pandemii : doświadczenie polskich instytucji kultury : raport z badania / Anna Buchner [i in.] (2021) https://centrumcyfrowe.pl/raport-kultura-w-pandemii/
Remote education during the pandemic: teacher’s perspective : report & recommendations / Magdalena Biernat [i in.] (2021) https://centrumcyfrowe.pl/en/remote-education-during-the-pandemic/
Remote-first : społeczeństwo i technologia w trakcie i po pandemii : raport projektu SpołTech / Katarzyna Drożdżal, Alek Tarkowski (2021) https://centrumcyfrowe.pl/remote-first-raport/
Cyfrowe stany przejściowe : monitoring społeczeństwa cyfrowego marzec-czerwiec 2020 : raport projektu SpołTech / Katarzyna Drożdżal, Alek Tarkowski, Aleksandra Janus (2020) https://centrumcyfrowe.pl/spoltech/cyfrowe-stany-przejsciowe/
Edukacja zdalna w czasie pandemii, edycja I-II / Anna Buchner, Maria Wierzbicka (2020) https://centrumcyfrowe.pl/edukacja-zdalna/
Ludzie, technologie, przyszłość : [raport końcowy projektu SpołTech - społeczny i kulturowy wpływ technologii cyfrowych] / Alek Tarkowski [i in.] (2020) https://centrumcyfrowe.pl/spoltech-raport-koncowy/
Od mediów do rzeczywistości : jakie ryzyka i szanse niesie ze sobą popularyzacja VR? : raport projektu SpołTech / Ana Brzezińska (2020) https://centrumcyfrowe.pl/spoltech/jakie-szanse-i-zagrozenia-niesie-rozwoj-vr/
Otwarta edukacja jako czynnik zmiany - historie z czasów pandemii / Magdalena Biernat [i in.] (2020) https://centrumcyfrowe.pl/open-education-game-changer/
Prawnokarne sposoby walki z fake newsami : raport projektu SpołTech / Kamil Mamak (2020) https://centrumcyfrowe.pl/spoltech/raport-prawo-fakenews/
Dajemy Dzieciom Siłę, fundacja
https://fdds.pl/kategoria_bazy/raporty-z-badan/
Znajomość Telefonów Zaufania wśród młodzieży : wyniki badania / Joanna Włodarczyk (2022) https://fdds.pl/co-robimy/raporty-z-badan/2022/znajomosc-telefonow-zaufania-wsrod-mlodziezy-wyniki-badania.html
Wpływ korzystania z social mediów na postrzeganie swojego ciała przez nastolatki_ków : raport z badań / Anna Buchner [i in.] (2021) https://fdds.pl/co-robimy/raporty-z-badan/2021-2/wplyw-korzystania-z-social-mediow-na-postrzeganie-swojego-ciala-przez-nastolatki-kow.html
Negatywne doświadczenia młodzieży w trakcie pandemii : raport z badań ilościowych / Katarzyna Makaruk, Joanna Włodarczyk, Renata Szredzińska (2020) https://fdds.pl/co-robimy/raporty-z-badan/2020/negatywne-doswiadczenia-mlodziezy-w-trakcie-pandemii-2020.html
Dbam o Mój Z@sięg, fundacja
https://dbamomojzasieg.pl
Granie na ekranie : młodzież w świecie gier cyfrowych / red. Maciej Dębski, Magdalena Bigaj (2020) https://dbamomojzasieg.pl/wp-content/uploads/2021/07/Granie-na-ekranie-rozlozone.pdf
Edunews.pl, portal o nowoczesnej edukacji
https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania
Aktywność dzieci i młodzieży w dobie pandemii, badanie IBRiS (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5619-pandemia-spowodowala-spadek-aktywnosci-fizycznej-dzieci-i-mlodziezy
Dzieci i dorośli w wirtualnej rzeczywistości (VR), badanie Ośrodka Przetwarzania Informacji PIB (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5359-dzieci-i-dorosli-w-wirtualnej-rzeczywistosci-vr
Dzieci w pandemii, badanie Difference na zlecenie Radia Zet (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5458-dzieci-w-pandemii
Ludzie uczą się lepiej, gdy…, raport Transcend Education (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5543-ludzie-ucza-sie-lepiej-gdy
Młodzi są zajechani, co z tym robimy?, raport fundacji Szkoła z Klasą (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5727-czy-mlodzi-sa-zajechani
Motywacja do uczenia się (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5623-badania-nad-motywacja-do-uczenia-sie
Oceny zdalnego nauczania, raport firmy McKinsey (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5396-oceny-zdalnego-nauczania
O zaufaniu do nauki, badanie State of Science Index (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5456-o-zaufaniu-do-nauki
Polacy a lęk przed odłączeniem podczas pandemii, raport Uniwersytetu Warszawskiego i NASK (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5692-polacy-a-lek-przed-odlaczeniem-podczas-pandemii
Szkoła w czasie pandemii COVID-19 widziana oczami uczniów, badanie firmy Vulcan (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5507-szkola-w-czasie-pandemii-covid-19-widziana-oczami-uczniow
Świat Młodych 6, badanie agencji IQS (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5728-marazm-i-glod-bazy-swiat-mlodych-w-kryzysie
Umiejętności społeczno-emocjonalne uczniów, międzynarodowe badanie OECD (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5640-badania-o-umiejetnosciach-spoleczno-emocjonalnych-uczniow
Kompetencje cyfrowe, ranking DESI (2020) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5116-kompetencje-cyfrowe
Samopoczucie po zdalnej edukacji, raport Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej, fundacji Dbam o Mój Zasięg i fundacji Orange (2020) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5084-samopoczucie-po-zdalnej-edukacji
Wyniki czwartoklasistów w TIMSS 2019 (2020) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5272-wyniki-czwartoklasistow-w-timss-2019
Eurydice, sieć informacji o edukacji w Europie
https://eurydice.org.pl/publikacje/
Zapewnianie równych szans w edukacji szkolnej w Europie: struktury, polityka i osiągnięcia uczniów : raport Eurydice (2021) https://eurydice.org.pl/wp-content/uploads/2021/08/Equity___PL.pdf
Edukacja cyfrowa w szkołach w Europie : raport Eurydice (2020) https://eurydice.org.pl/wp-content/uploads/2020/06/edukacja_cyfrowa_PL.pdf
Nauczanie języków regionalnych oraz mniejszości narodowych i etnicznych w szkołach w Europie : raport Eurydice (2020) https://eurydice.org.pl/wp-content/uploads/2020/05/jezykiMniejszosci.pdf
Evidence Institute, fundacja naukowa, Związek Nauczycielstwa Polskiego
http://www.evidin.pl
Co lubią czytać uczniowie i dlaczego ma to znaczenie? / Tomasz Gajderowicz [i in.] (2022) https://www.evidin.pl/wp-content/uploads/2022/04/POLICY-NOTE-2-2022.pdf
Osiągnięcia uczniów szkół średnich po zmianach w oświacie i nauczaniu w pandemii : wyniki badania TICKS 2021 w Warszawie / Maciej Jakubowski, Tomasz Gajderowicz, Sylwia Wrona (2022) https://www.evidin.pl/wp-content/uploads/2022/01/POLICY-NOTE-1-2022_final.pdf
Co potrafią polscy czwartoklasiści? : wyniki badania TIMSS 2019 / Maciej Jakubowski, Tomasz Gajderowicz (2020) https://www.evidin.pl/wp-content/uploads/2020/12/POLICY-NOTE-1-2020-TIMSS-1.pdf
Słabsze wyniki polskich czwartoklasistów: analiza możliwych przyczyn / Maciej Jakubowski, Tomasz Gajderowicz (2020) https://www.evidin.pl/wp-content/uploads/2020/12/POLICY-NOTE-2-2020-TIMSS-2019-ANALIZA-1.pdf
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE)
https://www.frse.org.pl/badania/
Liderzy internacjonalizacji : problemy i dobre praktyki szkolnych koordynatorów projektów / Michał Pachocki (2020) https://www.frse.org.pl/storage/brepo/panel_repo_files/2021/02/01/3hwzeu/liderzy-internacjonalizacji-online.pdf
Zagraniczni wolontariusze w polskich szkołach i przedszkolach : raport z badania wpływu długoterminowych projektów Wolontariatu Erasmus+ na placówki edukacyjne w Polsce / Mateusz Jeżowski (2020) https://www.frse.org.pl/czytelnia/zagraniczni-wolontariusze-w-polskich-szkolach-i-przedszkolach
Główny Urząd Statystyczny (GUS)
https://stat.gov.pl/publikacje/publikacje-a-z/szukaj.html?topic=32
Oświata i wychowanie w roku szkolnym 2020/2021 https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/edukacja/oswiata-i-wychowanie-w-roku-szkolnym-20202021,1,16.html
Średnie wyniki egzaminu maturalnego https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/edukacja/srednie-wyniki-egzaminu-maturalnego,17,1.html
Średnie wyniki uczniów na egzaminie ósmoklasisty https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/edukacja/srednie-wyniki-uczniow-na-egzaminie-osmoklasisty,18,1.html
HBSC, międzynarodowe badania zachowań zdrowotnych uczniów
http://www.hbsc.org/membership/countries/poland.htm
Jakie są polskie nastolatki? : raport HBSC 2020 / Katarzyna Jankowska https://imid.med.pl/pl/aktualnosci/jakie-sa-polskie-nastolatki-raport-hbsc-2020
Zdrowie i zachowania zdrowotne uczniów 17-letnich na tle zmian w drugiej dekadzie życia / red. Joanna Mazur, Anna Dzielska, Agnieszka Małkowska-Szkutnik (2020) https://imid.med.pl/files/imid/Do%20pobrania/Raport%20Zdrowie%20i%20zachowania%20zdrowotne%20uczniów%2017.pdf
IEA, Międzynarodowe Stowarzyszenie Oceny Osiągnięć Edukacyjnych
https://www.iea.nl/studies/ieastudies
ICCS, Międzynarodowe Badanie Edukacji Obywatelskiej
https://www.iea.nl/studies/iea/iccs
ICILS, Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych
https://www.iea.nl/studies/iea/icils
PIRLS, Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu
https://www.iea.nl/studies/iea/pirls
https://timssandpirls.bc.edu
TIMSS, Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych
https://www.iea.nl/studies/iea/timss
https://timssandpirls.bc.edu
Instytut Badań Edukacyjnych (IBE)
https://www.ibe.edu.pl/index.php/pl/
Smartfony w szkole. Ustalamy reguły gry (2020) http://ibe.edu.pl/images/publikacje/SMARTFONY%20W%20SZKOLE.%20RAPORT.pdf
PISA 2018 : czytanie, rozumienie, rozumowanie / pod red. Michała Sitka i Elżbiety Barbary Ostrowskiej (2020) https://pisa.ibe.edu.pl/wp-content/uploads/2020/03/PISA_2018_wyniki_raport.pdf
PISA 2018 : umiejętności, postawy i zachowania finansowe młodzieży w Polsce / Michał Sitek, Elżbieta Barbara Ostrowska, Mirosława Badiak (2020) http://www.ibe.edu.pl/images/download/PISA/PISA2018-finanse.pdf
TIMSS 2019 : wyniki międzynarodowego badania osiągnięć czwartoklasistów w matematyce i przyrodzie / pod red. Michała Sitka (2020) http://ibe.edu.pl/images/download/TIMSS-2019-Raport.pdf
Instytut Profilaktyki Zintegrowanej (IPZin)
https://ipzin.org/raporty-i-ekspertyzy/
KOMETA, sieć edukacji cyfrowej
https://www.kometa.edu.pl/biblioteka-cyfrowa
Co zmieniło się w edukacji zdalnej podczas trwania pandemii? : raport z badania / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska (2021) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1186/77a7_A_Raport%20II%202021-marzec%20(1).pdf?v2.8
EdTech i nowe technologie w branży edukacji : krajobraz branży, trendy, historie sukcesu : raport 2021 / Agnieszka Pałka [i in.] https://kometa.edu.pl/biblioteka-cyfrowa/publikacja,1221,edtech-i-nowe-technologie-w-branzy-edukacji-krajobraz-branzy-trendy-historie-sukcesu-raport-2021
Edukacja zdalna w czasie pandemii covid-19 w Polsce - mapa głównych szans i zagrożeń : przegląd i omówienie wyników najważniejszych badań związanych z kryzysową edukacją zdalną w Polsce / Jacek Pyżalski, Natalia Walter (2021) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1242/828f_AA_Edukacja_zdalna_w_czasie_pandemii_COVID-19.pdf?v2.8
Między pasją a zawodem : raport o statusie nauczycielek i nauczycieli w Polsce 2021 / Anna Buchner, Katarzyna Fereniec-Błońska, Maria Wierzbicka https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1194/92ba_A_Miedzy_pasja_a_zawodem-raport.pdf?v2.8
Nastolatki 3.0 : raport z ogólnopolskiego badania uczniów / Rafał Lange [i in.] (2021) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1237/cc73_A_media_2021_09_Thinkstat_Nastolatki_3_0-Digital.pdf?v2.8
Przyszłość edukacji : scenariusze 2046 / Marek Banaszak [i in.] (2021) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1181/ea96_Przyszlosc-edukacji-infuture.institute-cdv-2021.pdf?v2.8
Rozmawiaj z Klasą : zdrowie psychiczne uczniów i uczennic oczami nauczycieli i nauczycielek : raport z badania / Anna Buchner [i in.] (2021) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1095/af83_A_fszk_raport_rozmawiaj_z_klasa.pdf?v2.8
Szkoła ponownie czy szkoła od nowa? : jak wygląda powrót do stacjonarnej edukacji? / Jędrzej Witkowski [i in.] (2021) https://kometa.edu.pl/biblioteka-cyfrowa/publikacja,1196,szkola-ponownie-czy-szkola-od-nowa-jak-wyglada-powrot-do-stacjonarnej-edukacji
Usługi publiczne w kryzysie: edukacja do zmiany / Hanna Cichy, Monika Helak (2021) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1190/e4d8_A_Uslugi-publiczne-w-kryzysie--edukacja-do-zmiany.pdf?v2.8
Badanie wpływu zdalnego nauczania na nauczycieli, uczniów i ich rodziców : raport z badania kwestionariuszowego (2020) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1087/15b9_A_SP%2084%20-%20raport%20z%20badania%20zdalnego%20nauczania.pdf?v2.8
Cyfrowe wyzwania stojące przed polską edukacją / Tomasz Gajderowicz, Maciej Jakubowski (2020) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1106/3f74_AA_Raport-PIE-Cyfrowe_wyzwania.pdf?v2.8
Edukacja przyszłości : raport / Piotr Wasyluk, Andrzej Kucner, Grzegorz Pacewicz (2020) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1030/ee4f_AA_EDUKACJA%20PRZYSZŁOŚCI%202020.pdf?v2.8
Edukacja zdalna w czasach covid -19 : raport z badania / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska (2020)
https://kometa.edu.pl/uploads/publication/941/24a2_A_a_nauczanie_zdalne_oczami_nauczycieli_i_uczniow_RAPORT.pdf?v2.8
Kształcenie na odległość oczami dyrektorów szkół, nauczycieli, uczniów i rodziców : raport z badania / Krystyna Dynowska-Chmielewska [ i in.] (2020) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1028/8c7c_A_Raport%20-%20Kształcenie%20na%20odległość.pdf?v2.8
Moje s@mopoczucie w e-szkole : raport z badań / Anna Bieganowska-Skóra, Dorota Pankowska (2020) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1047/7e99_A_112228-moje-samopoczucie-w-e-szkole-raport-z-badan.pdf?v2.8
Nauczanie zdalne w Polsce : raport / Kamil Śliwowski, Anna Michniuk, Michał Amielańczyk (2020) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1029/e858_AA_Ankieta_Skriware_raport_pełny.pdf?v2.8
Nauczyciele w sieci : raport z badania użytkowników platformy eTwinning / Jadwiga Fila [i in.] (2020) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1031/3a20_AA_raport-etwinning.pdf?v2.8
Od mediów do rzeczywistości : jakie ryzyka i szanse niesie ze sobą popularyzacja VR? / Ana Brzezińska (2020) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1131/2a9b_AA_Raport_Od_mediow_do_rzeczywistosci.pdf?v2.8
Poza horyzont. Kurs na edukację : przyszłość systemu rozwoju kompetencji w Polsce / Krystyna Dynowska-Chmielewska (2020) https://kometa.edu.pl/biblioteka-cyfrowa/publikacja,1010,poza-horyzont-kurs-na-edukacje-przyszlosc-systemu-rozwoju-kompetencji-w-polsce
Transformacja cyfrowa systemu oświaty w Wodzisławiu Śląskim : wyniki ankiety diagnostycznej / Krzysztof Głomb (2020) https://kometa.edu.pl/biblioteka-cyfrowa/publikacja,1093,transformacja-cyfrowa-systemu-owiaty-w-wodzisawiu-lskim
Najwyższa Izba Kontroli (NIK)
https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/
NIK o poziomie kompetencji cyfrowych w Polsce (2022) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/kompetencje-cyfrowe.html
NIK o bazie dydaktycznej szkół rolniczych w Polsce (2022) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/szkoly-rolnicze.html
NIK o szkołach w czasach pandemii (2022) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/szkoly-w-czasach-pandemii.html
NIK o centrach kształcenia praktycznego, ustawicznego i zawodowego w województwie świętokrzyskim (2021) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/centra-ksztalcenia-praktycznego-ustawicznego-i-zawodowego.html
NIK o organizacji pracy nauczycieli w szkołach publicznych - cz. 2, nauczanie zdalne (2021)
https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/organizacji-pracy-nauczycieli-nauczanie-zdalne.html
NIK o organizacji pracy nauczycieli w szkołach publicznych - cz. 1 (2021) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/nik-o-organizacji-pracy-nauczycieli-w-szkolach-publicznych-czesc-i.html
NIK o podtrzymywaniu tożsamości mniejszości narodowych i etnicznych (2021) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/tozsamosc-mniejszosci-narodowych-i-etnicznych.html
NIK o kształceniu w szkołach specjalnych (2021) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/nik-o-ksztalceniu-w-szkolach-specjalnych.html
NIK o zabezpieczeniu szkół przed zagrożeniami wewnętrznymi i zewnętrznymi (2021) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/zagrozenia-szkol.html
NIK o rozwoju aktywności fizycznej dzieci i młodzieży (2020) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/aktywnosc-fizyczna-dzieci-i-mlodziezy.html
NIK o kształceniu dzieci cudzoziemców i obywateli polskich powracających do kraju (2020) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/ksztalcenie-dzieci-cudzoziemcow-i-powracajacych-do-kraju.html
NIK o realizacji programu Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej (2020) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/kiedy-wszystkie-szkoly-w-sieci.html
NIK o nowym podejściu do indywidualizacji nauczania dzieci (2020) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/indywidualizacja-nauczania-dzieci.html
NIK o wsparciu osób z autyzmem i zespołem Aspergera w przygotowaniu do samodzielnego funkcjonowania (2020) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/wsparcie-osob-z-autyzmem-i-zespolem-aspergera.html
Narodowe Centrum Kultury (NCK)
https://nck.pl/badania/raporty
Stan czytelnictwa książek w Polsce w I kwartale 2022 r. : wstępne wyniki (2022) https://nck.pl/badania/raporty/stan-czytelnictwa-ksiazek-w-polsce-w-pierwszym-kwartale-2022-roku-wstepne-wyniki
Zmiany w obszarze aktywności kulturalnych podczas ograniczeń epidemicznych : komunikat z badań (2022) https://nck.pl/badania/aktualnosci/trzecia-edycja-sondazu-o-kulturze-w-pandemii
Gotowość do podjęcia aktywności kulturalnej po zniesieniu ograniczeń epidemicznych : komunikat z badań (2021) https://nck.pl/badania/aktualnosci/kultura-po-epidemii-infografika
Muzyczne wybory młodzieży : komunikat z badań (2021) https://nck.pl/badania/aktualnosci/muzyczne-wybory-polskiej-mlodziezy
Stan czytelnictwa w Polsce w 2020 roku (2021) https://nck.pl/badania/raporty/stan-czytelnictwa-w-polsce-w-2020-roku
Badania o badaniach : czy i jak instytucje kultury pozyskują wiedzę o sobie i swoim otoczeniu (2020) https://nck.pl/badania/raporty/badania-o-badaniach-czy-i-jak-instytucje-kultury
OECD, Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju
http://www.oecd.org/education/
PIAAC, Międzynarodowe Badanie Kompetencji Osób Dorosłych
https://www.oecd.org/skills/piaac/
PISA, Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów
https://www.oecd.org/pisa/
https://pisa.ibe.edu.pl
TALIS, Międzynarodowe Badanie Nauczania i Uczenia się
http://www.oecd.org/education/talis/
School Education Gateway, europejska platforma internetowa dla szkół
https://www.schooleducationgateway.eu/pl/pub/resources.htm
Zdalne nauczanie a adaptacja do warunków społecznych w czasie epidemii koronawirusa (2020) https://www.researchgate.net/publication/342436700_Ptaszek_G_Bigaj_M_Debski_M_Pyzalski_J_Stunza_G_D_2020_Zdalna_edukacja_-_gdzie_bylismy_dokad_idziemy_Wstepne_wyniki_badania_naukowego_Zdalne_nauczanie_a_adaptacja_do_warunkow_spolecznych_w_czasie_epide