Nauczyciele języków obcych coraz częściej mają do czynienia ze zjawiskiem nadpobudliwości psychoruchowej wśród uczniów. Problem ten stanowi przyczynę trudności w nauce i nawiązywaniu poprawnych relacji z rówieśnikami. W odpowiedzi na potrzeby nauczycieli Barbara Kosta i Urszula Mielczarek, nauczyciele-konsultanci RODN „WOM” w Częstochowie, przeprowadziły 26 lutego 2019 r. warsztaty pt. „Organizacja lekcji języka obcego dostosowana do możliwości ucznia nadpobudliwego ruchowo”.
W trakcie szkolenia uczestnicy zapoznali się ze sposobami pobudzania uwagi, zdolności słuchania, hamowania nadruchliwości, a także z organizacją procesu lekcyjnego dostosowaną do możliwości ucznia nadpobudliwego ruchowo oraz ze wskazaniami w zakresie postępowania z uczniem na lekcji języka obcego.
Nauczyciele aktywnie uczestniczyli w proponowanych ćwiczeniach, grach i zabawach językowych z wykorzystaniem ruchu.
Barbara Kosta, Urszula Mielczarek, nauczyciele-konsultanci RODN „WOM” w Częstochowie