
Rola dyrektora/ki we włączaniu nauczycieli w proces zarządzania szkołą i planowania rozwoju szkoły. Organizacja współpracy zespołowej nauczycieli
Rozwój szkoły, wspomaganie oświatowej kadry kierowniczej
Praktyczny warsztat o działaniach dyrektorskich, które sprzyjają przyjmowaniu przez nauczycieli/ki odpowiedzialności za rozwój szkoły i jej wizerunek w środowisku.
Ponadto skupi się na dobrych praktykach wspierania tzw. zbiorowej skuteczności nauczycieli płynącej że zwiększenia zaangażowania we współpracę w zespołach.
Cele:
1. Refleksja nad współpracą zespołową nauczycieli w szkole dyrektora/dyrektorki.
2. Określenie obszaru do działania dyrektora - przyjrzenie się możliwościom wspierania procesu włączania nauczycieli w planowanie rozwoju szkoły.
Kryteria sukcesu:
Uczestnik/czka:
• analizuje czynniki sprzyjające i utrudniające współpracę nauczycieli w ich szkole,
• określa, jakie działania może podjąć, aby wesprzeć zespół nauczycieli, poznaje i ćwiczy sposoby pracy z zespołem/ zespołami nauczycieli.