Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli "WOM" w Częstochowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do głównego serwisu Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli "WOM" w Częstochowie.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marcin Błoch, bloch@womczest.edu.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 34 360 60 04 wew. 241.
W Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli „WOM w Częstochowie powołano koordynatorów dostępności, którzy prowadzą działania edukacyjne wśród pracowników oraz działania wdrażające udogodnienia:
dla RODN „WOM” w Częstochowie – Liliana Kaźmierczak, tel. 34 360 60 14 wew. 207,
e-mail: kazmierczak@womczest.edu.pl
dla PBP RODN „WOM” w Częstochowie – Renata Lipniewska, tel. 34 360 60 04 wew. 256,
e-mail: lipniewska@womczest.edu.pl
Wszyscy pracownicy Ośrodka udzielają wsparcia w zakresie podstawowej umiejętności i pomocy osobom ze szczególnymi potrzebami, jak i wiedzy, w jaki sposób można pomóc takim osobom
w załatwieniu sprawy. Ich zadaniem jest również zapewnienie sprawnej ewakuacji poprzez pomoc fizyczną oraz zawiadomienie o niebezpieczeństwie wszystkimi dostępnymi kanałami.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich
Budynki ośrodka położone są na płaskim terenie bez różnic wysokości i przeszkód terenowych. Ośrodek składa się z dwóch budynków, budynku dwupiętrowego, w którym znajduje się siedziba RODN „WOM" wraz z Publiczną Biblioteką Pedagogiczną oraz budynku parterowego, w którym mieści się Wydawnictwo (budynek techniczny, w którym nie prowadzimy obsługi klienta). Na teren ośrodka można dostać się na 2 sposoby, od Al. Jana Pawła II i od ul. Jana. Wjazd dla samochodów znajduje się od ulicy Jana. Przed budynkiem zapewniono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Wejście dla pieszych znajduje się od Al. Jana Pawła II. Na wejście wskazuje napis na budynku oraz wolnostojąca tablica informacyjna za bramą. W budynku Ośrodka zapewniono przestrzenie wolne od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych. Zapewniono wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego. Wejście do budynku głównego jest bezprogowe z szerokimi, przeszklonymi drzwiami. Wewnątrz budynku zainstalowana jest winda. Wejście do Wydawnictwa odbywa się poprzez schody.
Na parterze budynku głównego znajdują się: duży hol, recepcja, pomieszczenia gospodarcze, toalety, w tym toaleta dla osób niepełnosprawnych, korytarz z przeszklonymi drzwiami prowadzący do wypożyczalni PBP oraz wyjście ewakuacyjne. Na wyższe piętra oprócz windy prowadzą szerokie schody.
Na pierwszym piętrze znajdują się: duży hol, toalety, archiwum zakładowe, pomieszczenie gospodarcze, Aula Forum (wyposażona w cztery wydzielone stanowiska dla osób poruszających się na wózkach) oraz korytarz z przeszklonymi drzwiami prowadzący do pomieszczeń PBP: czytelni i katalogów. Na drugim piętrze znajdują się: przestronny hol, toalety, pomieszczenie gospodarcze, pomieszczenie ksero oraz dwa korytarze. W jednym korytarzu usytułowane są pokoje nauczycieli-konsultantów, pokój pracowników administracji, serwerownia oraz sala wykładowa. Korytarz zakończony jest dużymi oszklonymi drzwiami, który prowadzi do pomieszczeń PBP: sekretariatu, gabinetu wicedyrektora ds. bibliotek pedagogicznych, pokoju opracowania zbiorów bibliotecznych, pokoju doradców metodycznych oraz pokoi nauczycieli bibliotekarzy. Po drugiej stronie przestronnego holu znajdują się: dwie pracownie komputerowe, długi korytarz, 3 sale wykładowe, toalety, wyjście ewakuacyjne, pokoje nauczycieli-konsultantów oraz pracowników administracji (w tym pokój kadr), pokoje: głównego księgowego i księgowości, sekretariat doskonalenia zawodowego nauczycieli, sekretariat główny, gabinety: dyrektora, wicedyrektora ds. doskonalenia nauczycieli, zastępcy dyrektora ds. administracyjno-ekonomicznych, sala konferencyjna, pomieszczenie gospodarcze i toaleta. Wszystkie wejścia do sal wykładowych, pokoi pracowników i toalet posiadają odpowiednio szerokie wejścia.
Dostęp alternatywny
Osobom ze szczególnymi potrzebami zapewniono wsparcie pracowników recepcji przy przemieszczaniu się po budynku oraz przy załatwieniu formalności. Ich zadaniem jest również zapewnienie sprawnej ewakuacji poprzez fizyczną pomoc oraz zawiadomienie o niebezpieczeństwie wszystkimi dostępnymi kanałami. Wszyscy pracownicy ośrodka zostali przeszkoleni w zakresie podstawowej umiejętności wsparcia i pomocy osobom ze szczególnymi potrzebami, jak i wiedzy, w jaki sposób można pomóc takim osobom w załatwieniu danej sprawy. Pracownicy zostali przeszkoleni z udzielania I pomocy oraz ewakuacji osób z niepełnosprawnością.
Dostępność architektoniczna i informacyjna